Sedí si takhle jednou ráno Richard Čistka v parku na lavičce a v klidu si poslouchá
empétrojku a něco si horečně zapisuje do tlustého poznámkového bloku. Nikdo si jej nevšímá.
Nikdo mu nevěnuje pozornost. Všichni jej berou jako podivína bez schopnosti uplatnění,
jež sotva prošel základní školou. Žalující otloukánek, který díky přemíře ran do hlavy
dostal invalidní důchod. To žalování si s sebou nese jako dědičný kód, neb jeho otec
donášel STB, děd gestapu a praděd prý Rakousko Uherské císařské policii, což sám bral pouze
jako pomluvu, neb byl na své předky hrdý. Ani on nikdy nežaloval. Pouze upozorňoval na to,
kam chlapci ve škole chodí kouřit, kde děvčata ukazují co ukazovat nemají, nebo kam se
spolupracovníci chodí zašívat. Takže i sám na sebe byl hrdý a jako správnej tvrdej
chlap poslouchající tvrdou muziku se podepisoval s ypsilon jako Rychard. Jenže i sebevědomý
hlupák najde uplatnění, zvláště tam, kde aktivních hlupáků je třeba. Tak si tady v parku
sedí, poslouchá empétrojky a horečně si něco zapisuje do tlustého už skoro popsaného
poznámkového bloku. Poslouchá, píše a jen občas zvedne oči na důkaz své důležitosti. Když
takhle spatří společensky unaveného pačesáče s pyramiďákem u pasu, který se mu jeví jako
dement, neb sám neznal společenské únavy, protože společensky uvědomělý člověk musí být
neustále ve střehu...
„Ha, dement.“ Pomyslí si Richard „A patrně metalista. To by mohl být člověk pro mě jak
dělaný. Takovej neplacenej informátor jako ve Švejkoj ten Josef Vyskočil, co na něj
pokřikovali Pepku, vyskoč.“ a pokusí se navázat komunikaci.
„Hej, pačesáči. No ty. Nejseš ty náhodou metalista?
„Kdo? Já? No já jo? Metlu já poslouchám. A co má být takhle po ránu?“
„Pojď. Sedni si. Vem místo vedle mě. Dáme řeč.“
„Co? Já? Pičo, bych měl jít asi radši spát.“
„Ser na spaní. Vždyť je krásné ráno. Jak se máš? A co vlastně přesně posloucháš?“
„Tak já tak nějak všechno možný. Mně je to celkem putna. Nejsem nějak vyhraněnej. Hlavně
to musí mít koule.“
„No víš, ale to by ti nemělo být putna. Chápeš to, že jsou některý kapely společensky
nebezpečný?
„Jak nebezpečný? Proč nebezpečný? To teda nechápu!“
„Hele, nebudeš ty taky nějakej ten fašista? Chápej, my na to máme čuch.“
„Marja, jakej fašista? A jakej čuch? To jako půjdeš se mnou na hajzl a pak si přičichneš
k mýmu lejnu, jestli z něj nesmrdí hákovej kříž? A kdo jako vy?“
„No my, organizace pro potírání fašismu mezi metalovejma kapelama.“
„Jako ty seš nějakej ten magor z Antify?“
„S Antifou teda nic společnýho nemám. Tam to jsou nedůslední magoři, který maj na
seznamu několik metalovejch kapel, na kterejch se chtěj zviditelnit. My jsme tajná
organizace, která je tak tajná, že nemá ani název. Na seznamu nevhodných kapel těch
jmen máme daleko víc. A čuchat k lejnům nemusíme. My máme vlastní metody odhalování
podvratného fašismu.“
„Marja, o tom jsem nikdy neslyšel. Kolik má ta vaše tajná organizace členů?“
„Chápej, my jsme tak tajný, že nevíme kolik máme členů a vlastně se mezi sebou ani neznáme.“
„No ty vole. A jak mezi sebou komunikujete, když se ani neznáte? A jaký máte ty metody?“
„Chápej, to nesmíš být pouhej konzument rytmu, ale musíš sledovat všechno okolo. Třeba
názvy kapel. Pseudonymy muzikantů. Jak se co píše. A jaký maj loga a tak.“
„Ty vole, jsem si nikdy nevšiml, že by se někdo podepisoval s hákovým křížem, nebo že by si
dal pseudonym fašistického pohlavára.“
„Chápej, takhle okatě to nikdo dělat nebude. Musíš si všímat jak se co píše a všímat si
tvaru písmenek.“
„To máš namysli třeba dvojtý „S“? A třeba i tvarově podobný jako mají logo KISS?“
„No vidíš, že to chápeš, že nebudeš úplně blbej. Kissáky už měli dávno zakázat. No a
když narazíš na nějakou další kapelu nebo muzikanta, tak mi to nahlásíš.“
„Marja, a proč bych to měl dělat? Není to nějaký ujetý?“
„Ujetý? Tak to teda ne! Oddělit zrno od plev se musí!“
„No a co teda polský muzikanti s těmi jejich sz ve jménech?“
„No vidíš to, jak seš chytrej. To si musím poznamenat. Jo Polsko, tváří se to jako
katolický stát a přitom je to tam samej maskovanej fašista.“
„Třeba Kolinss z DEBUSTROLu se nechává psát se dvěma „S“.
„Vidíš to, že už začínáš bejt v obraze.“
„No a jaký máte další poznávací metody?“
„Chápej, musíš si všímat i vystupování muzikantů, jejich pózy.“
„To myslíš třeba, jako třeba když DIO, DORO a další zvedaj pravici s prsty tak, jako
by dělali deset let v truhlárně a ani jednou nepohladili točící se kotouč pily?“
„No vidíš, že to chápeš, ale tyhle už na seznamu jsou a myslej si, jak jsou chytrý, když
nehajlujou na ostro a místo hail křičí jen hej. Chce to i další, méně známé kapely.
Podchytit je ještě v zárodku a zatnout jim tipec, dřív než se stanou slavný. A musíš si
všímat i dalších věcí, jako je třeba oblečení. Třeba Lemmy z MOTÖRHEAD se vymlouvá, že je
sběratelem uniforem a nemůže za to, že ty nejhezčí nosili největší grázlové.“
„A není náhodou to samé i s různými doplňky na oblečeních? Spousta muzikantů nosí takovej
ten divnej kříž a někteří jej mají i na kytarách, či bicích. No a někteří nosí i ty
válečné řády. Snad jsem je viděl i u ACCEPT.“
„No samozřejmě. Pálí ti to. Udělej doma seznam na kom si je ještě viděl a zítra mi jej
sem přines. Víš třeba Hanneman ze SLAYER je prý sbírá. No není tohle úchylný, i když se
vymlouvá, že sbírá všechny a ne jen nacistický. Mimo to mají SLAYER písničku „Angel Of
Death“, ve které prý nevzdávají hold tomu německýmu řezníkoj Mengelemu, co si říkal doktor
a přitom bych se nedivil, kdyby měli ve sklepě archivovaný zdravotní karty z koncentráků.“
„Hele a oni mají SLAYER v logu to lomený „S“, akorát že jenom jedno.“
„Podobný věci tě nesměj při odhalování nebezpečnejch kapel mást. Tomuhle se prostě říká
maskovanej fašismus a SLAYER měli být už dávno zakázanou kapelou.“
„No a teď jsem si vzpomněl, že italští fašisti vlastně neměli ve znaku hákovej kříž, ale
jejich symbolem byla svastika, nebo jak tomu proutí říkali. No a spousta kapel má do svého
loga vkreslenou válečnou sekeru, což by mohla být krycí náhražka.“
„No vidíš to. Ty budeš asi i vzdělanej a máš fantasii. Takových lidí je nám potřeba.
A určitě by sis poradil i s obaly alb. Tam je těch skrytejch významů mraky. Tanky, lodě,
letadla či jen helma opěvující zašlou slávu Třetí říše. No a z těch výmluv, že se jedná o
protiválečné motivy, tak z těch by člověk zvracel. To třeba takový BOLT THROWER to maskujou
jak se dá, ale my, my jim to nežerem!“
„No a kolik alb má na obalu koncentrační tábory.“
„No vidíš to, další opěvovanej hnus. Dokonce se jedna kapela jmenovala TREBLINKA, ale už
jim to kolegové kdysi zatrhli.“
„No jo, ale co když oni opravdu zpívají proti tomu hnusu?“
„Nenech se zmást. To je jejich taktika, aby se vlk nažral a koza zůstala celá a pak
na svých koncertech řešej kdovíco. Musíš se v jejich textech naučit číst mezi řádky.
Nečti ten text, ale to co je za ním. Oni to ti vykukové neservírují polopatisticky, ale
tak, aby to pochopili pouze zainteresovaní a nás ostatní mají za debily. Jenže na to jim
sedne opravdu jen debil.“
„To jako když třeba opěvují svou vlast, své rodiště, své národní dědictví, své národní
hrdiny, své kulturní dědictví i své bohy, tak tím dávají jako najevo méněcennost a
podřadnost těch ostatních?“
„Přesně tak. Oni se stavějí do role nadlidí. To pak je třeba zakázat ty hrdé Vikingy,
Germány i Slovany jako UNLEASHED, AMON AMARTH, ARKONA a další.“
„No jo, ale to by se pak dalo označit i album „Radegast“ od CITRONu jako fašistické a co
potom ty kapely, které zpívají o husitství.“
„No samozřejmě, chlape, tobě to pálí. Ty budeš náš člověk. To album tehdy nemělo STB vůbec
dovolit vydat. Jenže fašisti a komunisti jsou stejná pakáž a jdou si na ruku. Měli by se
zakázat i ty levičácký kapely jako RAGE AGAINST THE MACHINE nebo NAPALM DEATH.“
„No, ale to nám těch kapel teda k poslechu nezůstane.“
„To si teda piš, že ne. Ale zůstane pouze čistá muzika. Tenhle blok má přes sto stran a
je plnej jmen na doporučení pro zákaz existence a stejný bloky mám ještě tři doma. A to
jsem zdaleka neslyšel a neviděl všechno. Tak třeba včera jsem koukal na koncert RAMMSTEIN.
Ty jejich rytmy jsou prostě jako moderní marše pro další křišťálovou noc. A ty jejich hrdé
germánské postoje a výrazy. Co naplat, že se snaží zpívat o něčem jiném, prostě se musí
zakázat!“
„Ale co ty kapely, co se nezabývají politikou, válkami, vyvražďováním a podobnýma
záležitostma? Co ty, co se pohybují ve fantasy pohádkách plných draků a kouzelníků, nebo
ty co zpívaj o motorkách, chlastu a děvkách, nebo tak podobně?“
„No chápeš, že ani kapely jako BLIND GUARDIAN, RUNNING WILD, DEF LEPPARD, MÖTLEY CRÜE,
RHAPSODY OF FIRE a spousta dalších nejsou bez škraloupu? Každý slovo má víc významů a když
si budeš s těmi významy hrát v celých slokách, tak by ses divil, na kolik utajenejch jinotajů
narazíš.“
„No ty pičo, tak jak si tady s tebou povídám, tak jsem trapně vystřízlivěl a začíná mi
docházet, že seš docela solidní debil stejně jako všichni podobní lovci fašistů. Vy se v tom
vrtáte úplně stejně jako poblázněný fráterníci, jenom z jiného úhlu pohledu, ovšem za
stejným účelem. Vy jste naprosto mnohem nebezpečnější než fašisti samotný. Uvědomujete si
vlastně, že provozujete jistý druh fašismu? Kurva, to je hrůza, já se zase musím jít ožrat.“
„No hej, kam jdeš? Počkej, já tě nahlásím jako fašistu! Jak se vlastně jmenuješ, abych si
tě mohl poznamenat do bloku?“