Článek přečten 2116x (od 11.12.2016)

Náckové sebrali bájné mýty

Níže uvedený text jsem napsal před rokem na požádání známého. Jelikož své vydavatelské plány neuskutečnil, předkládám Vám jej k dispozici.
O nacistech i jejich pozdějších ideových následovnících je známé vykradačství, zneužívání, nebo parazitování na starobylých kulturách, či novověkých subkulturách. Abych odhalil příčinu, proč se náckové serou do metalu, trochu se ponořím do jeho historie. Skutečně jenom nástinem. Chci se co nejdřív dobelhat k podstatě věci. Navíc historických úvah o metalu, nebo článků zabývajících se neonacismem, existuje na světě dost.
Když koncem šedesátých let zazněl hrubý blues rock zkázy v podání Black Sabbath, začal se stavět pilíř, který dal později impulz ke vzniku novému hudebnímu žánru. Stejný období přineslo zjevení vlasatých neholených výtržníků, řádících na bytelných motocyklech. Jejich uniformy doplňovaly insignie poražené německé armády. Sami sebe označovali za anděly z pekel. (Mimochodem, Hells Angels se po boku Hippies stali úhlavními nepřáteli nově vzniklé multirasové subkultury dělnické mládeže – Skinheads) O šest let později byl rebel, nosící nacistické symboly z provokace a fetišismu, který vyrostl na černý muzice a bez problému šoustal černošky, vyhozen z psychedelický smečky Hawkwind… Tak ten rebel vystoupil na svět se svým zběsilým, rychlým a tím nejhlasitějším rokenrollem. Zakrátko pak nastoupila na scénu muzika, která definitivně zvedla zase lidi se židlí. Když se rokenrollovej základ, blues rockový kořeny a punková ztřeštěnost daly dokupy, vzniknul Heavy Metal.
Heavy Metal prošel ohromným vývojem. Střídavě poletoval, přes různý odnože, ze sportovních hal do podzemí a obráceně. Tuhle kapitolu přeskočím. Důležitým mezníkem pro náš článek je začátek devadesátých let. Tehdy se především v Norsku (Inner Circlle), Německu (Teutonic Brotherhood) a ve Francii (Les Légions Noires) rodily naprosto ortodoxní a striktně podzemní spolky, tenkrát ještě spíše lokálního významu. Všichni zmiňovaní nepřímo navázali na prapor, který o deset let předtím vyvěsili Venom. Svůj projev "odkomerčnili" a všechno kolem ještě víc zradikalizovali. Nepokládám za nutné to dál rozepisovávat.
Před nedávnem se zhroutil východní blok a nakonec i vytrvávající Sovětský svaz. Kapitalismus ztratil protiváhu a svojí dravostí pomalu zaváděl nový pořádky do konzervativních krajin. Kapitalismem vytýčené nové pořádky potlačovaly národní vědomí. V neposlední řadě otevřely dveře křesťanským církvím k nečestnému obohacování. V Bergenu otevřeli první Mekáč, starobylá náměstí vznešených měst pokryla zářící světla konzumu. Německo a Francie se ve velkém začali potýkat s problémem přistěhovalectví a multikulturalismu. Všechno to svinstvo kolem vystupňovalo frustraci u mnoha lidí do největších měřítek. Stoupenci těch podzemních spolků cítili potřebu se nově nastupujícímu hnusu postavit, případně se proti němu alespoň vymezit. Z toho pramení veškeré projevy nenávisti, anti-křesťanství, oddaného patriotismu a vlastenectví, či navázání na původní pohanské tradice… Nešlo však o projevy nacismu, propagaci politických subjektů, nebo obdivu k masové genocidě.
V norský scéně sílil návrat k pohanství a příklonu k Ásatrú. Oprašují se staré runové symboly, který už v minulosti byly zneužité pro vlastní prospěch nácků. Poukážu zde na muziku a filosofii Burzum. Vargův originální výplod se, jako jeden z prvních na scéně, hudebně zbavil všech blues rockových, rokenrollových a punkových vlivů. Hluboce se ponořil do prapůvodní kultury vlastního národa. Tím skutečně vytvořil jakousi novou vlnu nordické kultury. Rozdělené Německo se znovu sjednotilo. Dlouhodobě potlačované projevy germanismu vyplouvaly na povrch. Lidi ze svých neúspěchů začali obviňovat přistěhovalce, bolševiky a globalizaci. Někteří jedinci spojili svůj vztek s vlastenectvím a pohanstvím. Vzpomněli si na hodného dědečka, hrdinně bojujícího za tradiční hodnoty a vlast (nikoliv systém!!!). Zapomněli na protivnou tetičku z východu, která bonzovala u Stasi. Unaveni komerčním Death Metalem založili kapely a sjednotili se ve spolku Teutonic Brotherhood. Kapely z řad francouzských Černých legií naprosto žeru!!! Je dobře, že ve správný čas přišly a ve správný čas taky odešly. Nikdo jejich poselství nestačil zkurvit, nebo zneužít.
Všichni známe případ Varga. Během svého pobytu v díře začal otevřeně hlásat nacistický myšlenky. Z Teutonic Brotherhood přežila jediná kapela, která se v Evropě a Americe "proslavila". Do povědomí veřejnosti se zapsala tím, že jeden z jejích členů uškrtil na školním hajzlu spolužáka. Po propuštění tohohle výtečníka z pasťáku si ho všimla americká neonacistická nahrávací společnost. Ve Státech není hákoš rock zakázaný. Můžeme ho tedy považovat za součást hudebního byznysu, na kterým lze slušně vyrejžovat!!! Nicméně se dotyčný kujón dostal do díry znova. Již před tím se od jeho aktivit kapela distancovala. Fungování kapely si teda vzal do parády výtečníkův bratr. Cesta radikálním neonacistům do černého podzemí byla otevřena…
Proč o tom všem píšu? Znám pár lidí, kteří hulili jointa za jointem a politika jim byla u prdele. Dneska ti samí lidi, hlásající zmatené, prázdně politické moudra, otevřeně podporují Dělnickou stranu. Mám smysl pro humor a mockrát jsem ožralý někde hajloval. Jenže tohle už mi vtipný nepřipadá! Odstrašujícím případem jsou skinheadi. Kdysi nepolitická kapela Skrewdriver se stala hlásnou troubou Britské národní fronty. Populistickým politikům zřejmě už docházely prachy a potřebovali získat novou voličskou základnu. Tak se rozhodli, že to pod záminkou nejčistších ideálů vlastenectví zkusí u dělnický mládeže. A vyšlo jim to! Z lidí, co poslouchali reggae a pařili s černochama, se najednou začali stávat rasisti. Na demonstracích Národní fronty stávali v prvních brázdách. Naivní mladíci začali prosazovat cizí zájmy zkurvené politické strany, které šlo jenom o prachy a moc! Když u frontmana Skrewdriver opadlo počáteční nadšení, tak taky zjistil, že je to perfektní byznys. Tím pádem celou mašinérii udržoval v chodu. Jak to dopadlo a s jakým kreditem se rozšířila tahle subkultura do světa víme. Dnes už populistům nehrají plešky do karet. Jedním důvodem je ten, že kazí celkový dojem politickým stranám, kterým svým mnohdy neotřelým chováním ubírají body. Političtí skauti nejsou schopni najít vlastní identitu. Zkouší hledat potencionální příznivce kde se dá. Naneštěstí jim v černém kovu trnité růže kvetou. Stačí si říct: „Vždyť blekoši vyznávají pohanství, ožralí hajlujou, jsou to patrioti, nosící Thorovo kladivo a těžké boty. Varg je a vždycky byl nácek. Black Metal v podstatě vždycky byl nacistický…“ Tohle je ta první rozbuška! Pod vlivem manipulace se v běžným slabším black fandovi probouzejí staré křivdy. Křivdy z toho, že mu pankáč přebral holku, cikáni v dětství ukradli koloběžku a díky Ukrajincům nemůže sehnat zaměstnání. Tak si s povzdechem řekne: „Vždyť blekoši vyznávají pohanství…“ A jsme doma! Tak se na demonstracích Dělnických stran začínají objevovat metalheads, kteří slepě hájí cizí zájmy. Zmrd ze shora si mne ruce. Dukátky se mu hrnou a dojem je vynikající.
Black Metal byl vždycky patriotistický a někteří interpreti jsou vlastenečtí. Nepokládám to za něco špatného! Black Metal byl a zůstane kontroverzní. Proto někteří jeho stoupenci sem tam nosívají i nějakou tu nacistickou insignii. Ne však s ideologických důvodů. Jedná se buď o estetický doplněk (stejně jako u Lemmyho), nebo o provokaci a propagaci zla! Zla, jakožto hráze proti takzvanému dobru, které je pokrytecké a zase slouží cizím zájmům. Tohle není otevřená propagace nějakých pokřivených ideologií! Black Metal je o prosazování sebe, svého ducha, svých pocitů! Black Metal je o individualismu. Nikdy nepředstavoval prezentování zájmů obchodníků s ideologií!
Jestliže začátek článku poukazoval na body, který nepřímo otvírají cestu ovečkám politických byznysmenů, na jeho konci poukážu na body cestu uzavírající. Potkal jsem spoustu metalheads, který propadli těm bludům. Všichni z nich mají rádi Bathory, Darkthrone, starou tvorbu Mayhem, Death, Death Metal staré školy… Bathory je jedna z nejstarších kapel propagující Ásatrú. Nějak se ale zapomnělo na to, že Quorthon byl kurva pankáč! V jeho tvorbě nalezneme mimo punkových postupů také covery legendárních punkových interpretů! Když se přesuneme k Mayhem, tak zjistíme, že na jejich prvním (nebo druhém, teď nevím) demáči nalezneme cover Dead Kennedys!!! Původní zpěvák Maniac nikdy svoje punkové kořeny nepopíral. Viděl jsem někde hodně starý plakát, kde Mayhem vystupovali společně se So Much Hate!!! To byla legenární norská hardcore kapela, která dokonce na protest proti kokotismu odehrála koncert v Osvětimi. (Někde si to sežeňte, ta hudba je perfektní.) A Darkthrone? O tom snad není potřeba hovořit. Ano, vytvořili pár stěžejních, luxusních alb s čistě nordickou muzikou, ale jak jsem už výše napsal, nemělo to nic společného s nějakým náckovstvím. Později se stejně, z rozčarování nad současným stavem scény, vrátili k prapůvodním kořenům metalu. Dneska patří mezi nejhlavnější propagátory blues, punk, rokenrollového základu!. Poslední zastávkou je Death Metal. Kdysi Chuck Schuldiner někde řekl, že kdyby nebylo Discharge, neexistoval by Death Metal. A sympatie otevřených nácků k Death Metalu? Máte rádi Benediction, nebo Bolt Thrower? Zeptejte se jich na jejich oblíbené kapely. Každý z nich má rad to, na čem vyrostl - Discharge a Crass!!! O švédské scéně, kde Death Metal a Hardcore Punk táhnou od počátku za jeden provaz ani nemluvím! Na závěr odstavce použiju Fenrizův výrok: „Metal vzešel z punku! Metalisti nemající rádi punk, nemohou mít rádi ani metal. Jsou to pokrytci, kteří tento žánr nepochopili.“
Kamarádi, uznávejte si co chcete, věřte si čemu chcete. Mně je to celkem u prdele. Zůstávejte však sami sebou! Prosazujte sami sebe a ne cizí propagandu. Nebuďte nástrojem k šíření cizích prospěchářských zájmů! V době, kdy je sebemenší projev racionality označovaný meinstreamem za extrémistický, by byla škoda jít někomu na ruku! Byla by škoda nechat scénu rozvrátit provokatérama, fízlama, zakomplexovanýma primitivama a politickýma kšeftařema!


Podzemní Hluk

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Článek | Náckové sebrali bájné mýty | Hard Music Base - webzin/databáze h&h hudby | www.hardmusicbase.cz
HARD MUSIC BASE

Webzin / Databáze hard & heavy hudby.

KONTAKT

Email: hardmusicbase@email.cz
Reklama: ima.advertisement@gmail.com

NAHRÁVKY K RECENZI

Pepa Jůza
Morašice 32
569 51 Morašice
Czech Republic
juzapepa@seznam.cz

facebook twitter galerie Přehled návštěvnosti RSS


© 2008-2017. Všechna práva vyhrazena.
nahoru
nahoru
TOPlist