PŘIHLÁŠENÍ / REGISTRACE

HEMESATH - So Sch​ö​n (2022)


Co si asi tak člověk může představit pod zařazením "deutsche härte rock", do něhož se vžila německá kapela HEMESATH? Že by nějaká národní rocková tradice, jako třeba u nás bigbít? Rozhodně jsem již po prvním poslechu zapomněl na něco jako Puhdis a jejich i u nás provařený šlágr "Ohne Schminke". Německo bylo po válce zdecimované, ale velmi rychle se z něj tvrdou prací opět stala průmyslová velmoc a odtud jako by vše pocházelo. Takže zatímco jsme si v pozdějších dobách (kolikrát bohužel i dnes) u nás, coby zaostalejším zemědělském regionu Evropy, ujížděli na vesnickém, téměř romantickém, tancovačkovém bigbítu, tak v Německu vznikla jiná tradice, městské kapitalistické tvrdosti industrialismu. Ne, HEMESATH nejsou Rammstein a ani album "So Schön" nechci házet přímo do škatulky industriálního metalu, ale jisté pararely mezi těmito kapelami jsou. Tak především charismatický zpěvák Chris Gesang, pějící ve svém rodném jazyce samozřejmě, je stejný hlasivkový šoumen a stejně jako Till Lindemann dokáže využít hlasivkových teatrálních schopností ve prospěch ušmudlaně dravých písniček, čímž jim zapůjčuje punc jedinečnosti. Bohužel ale ne zcela, neboť na albu se nacházejí i písničky jako pomalejší "Tranz", a potom vyloženě baladická "Flieg", která se mi celkově, i přes povedené doprovodné ženské vokály i příjemný pokus o symfoniku, nejeví jako příliš zdařilá, kde to zpěvák jaksi svým způsobem fláká. Tady by se mohlo zdát, že HEMESATH neumí pomalé písničky, ale to je chyba lávky, protože balada "Bleib bei mir", která album uzavírá, je naprosto famózní. Ale ještě se vrátím k vokálům. Pokud bych měl žánr industrial metal rozpoznávat právě díky vokálům, tak první industriální zpěvák, teda spíše zpěvačka, je kontroverzní provokativní Nina Hagen, a kdyby mi někdo tvrdil, že Lindemann a Gesang byli jejími nejtalentovanějšími žáky na poli avantgardy, tak bych mu to sežral. Ovšem, i když HEMESATH neřadím k industriálnímu metalu, tak i kytarové motivy s rytmikou mají s Rammstein hodně společného. Zejména potom v "Heile Segen" s jakýmisi povedenými německými tradicionály, v drtivě rytmické "Elisium", temnotou opředené ""Die Stadt verbrennt" s hymnickými refrény a syrovou titulní "So Schön". Řekněme, že v této dynamické poloze s burácivými kytarami jsou HEMESATH hodně silní a všechny zmiňované skladby řadím ke skvostům alba, i když by si kapela měla dát možná trochu pozor na jistou šablonovitost v podobě tvrdých despotických slok a hypnoticky rozněžnělých refrénů. Ale taky tady je skladba "Schattenseele", která má vcelku blízko ke klasickému německému heavy metalu alá Accept a U.D.O. Proti gustu žádný dišputát, ale trochu to brzdí album, které je spíše rozjeté jiným směrem. Obdobně je na tom i písnička "Dies eine Leben", jejíž heavy sloky přechází do refrénů s téměř gotickou aurou. Pestrost je možná fajn věc, ale pozor na její zákeřnost. Ale jinak je album "So Schön", německých HEMESATH, dobře poslouchatelné a při některých gradacích skladeb se i přistihnete, jak si místo dloubání v nose podupáváte a máte choutky zesilovat již tak hlasitou muziku.
Přidáno: 12.11.2022



Rock´N´Roll Hell 7/10




PŘIDAT KOMENTÁŘ

Recenze | HEMESATH - So Sch​ö​n (2022) | Hard Music Base

Seznam skladeb


1. Heile Segen
2. Elysium
3. Die Stadt verbrennt
4. Tanz
5. Flieg
6. Schattenseele
7. Dies eine Leben
8. So Schön
9. Bleib bei mir

Hodnocení uživatelů



ø7/10

Počet hlasujících: 1

O NÁS
PRAVIDLA
KONTAKT


© 2008-2022. Částečné nebo úplné kopírování materiálů je možné pouze se svolením HardMusicBase.cz a odkazem na zdroj.

TOPlist