Italští špiňdírové THE SILVERBLACK jsou tak trochu nenapravitelní v olejových skvrnách.
A pořád jim tak trochu nevěřím ono omílané, že se přeškolilo na ošklivé stvoření, které
z káčátka na odstřel rychle vyvinulo svůj vlastní škodlivý zvuk v ropného dinosaura pod
elektickým proudem, který vyplivuje extrémně chytlavé skladby jako sliny, jež vyzkratují
nejbližší obvod i k nejvzdálenějšímu vypínači. Tak samozřejmě nelze přehlédnout, že tihle
industriální nádeníci jsou se zvukem jinde, než spousta jiných, podobně směřujících kapel.
Ano, v tomhle směru jdou, na rozdíl od industriálně mainstreamovývh kapel, do agresivního
vyjádření žánru. Tady bych ovšem řekl, že THE SILVERBLACK nejsou tovární ozvěnou opuštěné
manufaktury, která si stýská po údržbářích, zásahové službě proti odborovému hnutí, ani
po záchrance rychlé pomoci při pracovním úrazu, který se stal o přestávce, při provozování
nezávazného sexu. Jejich muzika mi připomíná volně běžící eskalátory s jasnou cestou. Ovšem
na jezdících schodech architekt v rámci šetření vynechal pár míst, kam nenechal namontovat
světla, takže i na čisté rovině z kopce vznikla temná místa a naopak i na těch dostatečně
osvětlených místech zbylo místo pro stíny. Ano. THE SILVERBLACK jdou po jedoucích eskalátorech
v protisměru, čímž získávají svou vlastní tvář. Ovšem tvář určitosti a to není dle mého úplně
ta nejlepší tvář. Možná, že bych tvorbu THE SILVERBLACK spíše zařadil do fúze temného, trochu
ředěného industriálu, dravého alternativního rocku a avantgardních háčků nočních můr,
přicházejících za světla. Tady by se dalo říci, že spořivý architekt špatně osvětlených tunelů a
eskalátorů nezapomněl na jakési zpestření cestujícím. Nad nejtemnější místa nechal rozvěsit
disko koule, plné zrcátek odrážejících světlo i tmu. Plusem kapely jsou totiž jakési disko
ozvěny z osmdesátých let a to především v refrénech, kde se všemožné hlasy od brutálního až
po něco falzetového šikovně mísí ve schizofrenní směs tanečního hulvátství. Jenomže i tady,
jako by roztančená páteř cestujícího diskofilního frátera dostala housera, tak nejlepší momenty
v nejlepším končí a děti oleje jako by nemohly najít nádor na jeho varlatech. Jak by THE SILVERBLACK
chyběl ten správný přístup ke skafandru. Jako kdyby se nedokázali ponořit více do hloubky, jak
slibovali v promo papírech. Nebo se tam ponořují moc a díky sice agresivnímu zvuku, ale poněkud
řídkému, se propadají dětské ztracené klíče až na jakési pevné dno nádoby pro nebezpečný odpad,
kde je po chvíli pláče bez problému najdou. A to si myslím, že by neměly. Tahle muzika by měla
bejt hodně hustá. Hustější než ropná skvrna, která svazuje ptákům křídla. A teď někoho skutečně
odradím. To, že na albu zahostoval hned v úvodní „Judgment“ Burton C. Bell, známý z legendárních
Fear Factory, tak to na atraktivitě alba moc nepřidá. Spíše je to takové to, jak už to bývá, máme
na albu bombu hosta. Ale na druhou stranu. Jestli vás nudí tradiční manufaktura pro zneužívané
analfabety mainstreamu, tak to dejte. Já zatím nedostatky kapele toleruji. Ovšem otázkou je jak
dlouho, protože tohle by již přeci jenom měla být ostřílená a továrními větráky ošlehaná kapela.
Přidáno: 18.8.2022