SIT AT MY RIGHT HAND - The Future (2013)

Celkem přečteno 396x (od 26.8.2013)

cover

Teorie relativity o experimentálním death metalu praví, že ne vše, co je experimentální, musí být nutně záměrně extravagantně přeplácané. I v tomto ohledu platí ono, že v jednoduchosti je síla. Není nutné mixovat v maximálním množství maximálních možností do minimálního prostoru a vytvářet tím sáhodlouhé kompozice bez hlavy a paty. Stačí popřemýšlet a člověk si vystačí i s málem v relativně klasických koňských délkách metalové prosperity. To je případ Jonathana Fanna z Charlestonu jediného to člena kapely SIT AT MY RIGHT HAND, jež se pyšní monumentem „The Future“. Hned úvodní titulka „The Future“ je relativně jednoduchý, melodický death metalový nářez na hranici black metalu, do jehož největší řeže jsou umě vkomponovány klávesy v pop symfonickém duchu, což budí dojem ledabylé, leč dobře míněné rozvernosti. V „Brazil“ se střídají death metalové marasty s klávesovými gothic rockovými pasážemi se zajímavě laxním čistým zpěvem. Ty nápěvy něco krutě připomínají a nebo jsou tak chytlavé, že to budí takové zdání? V těch death metalových pasážích pak výborně znějí unisono growl vokál s death metalovým zpěvem. Skladba má potom jakýsi démonický odér. „The Mechanical Man“ je death metalová splašenost s impozantními, atmosférickými refrény, ve kterém growl doplňují čisté plačtivé vokály. Toto je naprosto úžasná záležitost. Snad jedinou, čistě death metalovou skladbou by se mohla jevit „Minority“, ale i v ní se nacházejí zajímavé klávesové komponenty navozující lehce hororovou atmosféru s piánovým závěrem a čistým zpěvem jak ze zakouřeného baru. No a tak jak skončila „Minority, tak obdobně začíná „The Sorrows Of Tomorrow“, která je pak děsuplným, morbidně depresivním, střednětempým žiletkožroutem, doplněná o fragmenty gothic rocku. K téhle skladbě naprosto sedí velmi zdařilý front cover. Jisté gotické tajemno neopouští ani bestiální „Underlying Problem“, která díky emotivnosti kláves i kytarového sóla posouvá skladbu do roviny psychické labilnosti polstrovaných místností zbabělců, kteří se bojí dotknout stropu. Naprosto luxusní je piánovo death metalová instrumentálka „Glass Bridges“ s famózním propletencem kytarových sól, které ovšem ctí tradici atmosféry skladby více než tradice kytarových hrdinů bloudění. Z death metalového davu vyčnívá „Kyrie In D Minor“, která se nese v duchu gothic doomové plačtivosti tajemství hledající světlo temné budoucnosti. Zde tvrdé vokály nahrazují vrstvené emotivní nápěvy bezradnosti. Tohle je fakt pěkná, pocitová záležitost. Celý komplet uzavírá citlivá akustická „Sweet Chariot Of Fire“ doplněná o houslový doprovod s poněkud laxními zpěvy. Člověku se dere na jazyk, že ty zpěvy jsou odfláklý, ale přitom zní smutně odevzdaně jako celá skladba. No, vždyť budoucnost si tvoříme současností, a když se podíváme, jak si ji tvoříme jako celek a jednotlivec na to nemá vliv, tak proč teda nerezignovat na věci budoucí a netvářit se odevzdaně. Jako celek je toto album hodně povedené, i když pár záporných vychytávek by se rozhodně našlo. Nejvíc snad škodí celému albu neutrálně chrastivý zvuk kytar, který ve tvrdších pasážích ubírá na dynamice. Taky bych možná spíše kapelu přiřadil k lehce atmosférickým death metalovým kapelám, aby si SIT AT MY RIGHT HAND někdo zbytečně nepřirovnával k ostatním experimentálním kapelám, které si, nevím z jakého důvodu, říkají progresivní, neboť jejich tvorba i přes death metalovou tvrdost je spíše pocitového charakteru. V každém případě z budoucnosti spadlo sedm pentagramů zákeřnosti a natěšenost na další album.


Seznam skladeb:
1. The Future
2. Brazil
3. The Mechanical Man
4. Minority
5. The Sorrows of Tomorrow
6. Underlying Problem
7. Glass Bridges
8. Kyrie in D Minor





Rock‘N‘Roll Hell [ 7/10 ]
Uživatelé (1) [ 7/10 ]


[Přidat komentář]Komentovat

Recenze | SIT AT MY RIGHT HAND - The Future (2013) | Hard Music Base - Databáze hard & heavy hudby


nahoru


[Rozšířené vyhledávání]
# a b c č d e f g h i j k l m n o p q r ř s š t u v w x y z ž
« ÚVODINFOFAQPRAVIDLAVÝMĚNA ODKAZŮSitemapEnglish Hra Komunita Nahoru
Dolů
Copyright © 2008-2014 Hard Music Base